حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت تأکید رئیسی بر رفع دغدغه‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد (۲۶ اردیبهشت)
سرخط خبرها

رزمایش ملی توزیع ۲۰ هزار و ۳۱۳ سری جهیزیه برگزار شد | فرمانده کل سپاه در مشهد: همت مردم، گره‌گشای همیشگی مشکلات کشور است + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۷۲۴۱
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
رزمایش ملی توزیع ۲۰ هزار و ۳۱۳ سری جهیزیه برگزار شد | فرمانده کل سپاه در مشهد: همت مردم، گره‌گشای همیشگی مشکلات کشور است + فیلم
اجتماع عظیم جهادگران و فعالان عرصه محرومیت‌زدایی و رزمایش ملی توزیع ۲۰ هزار و ۳۱۳ سری جهیزیه در سراسر کشور با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، صبح امروز با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه و جمعی از مدیران استانی و مسئولان کشوری برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز در این مراسم حجت‌الاسلام محسن کازرونی، رئیس هیئت‌امنا و سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مدیران استانی و مسئولان کشوری در تالار همایش‌های انقلاب اسلامی مجتمع آیه‌ها حضور یافتند. این مراسم به‌صورت زنده و مستقیم با ۱۴ مرکز استان در ارتباط بود و در انتها کاروان ۱۰۷۴ سری جهیزیه که قرار است به دست زوج‌های جوان نیازمند در استان خراسان رضوی برسد، از مقابل فرمانده کل سپاه رژه رفتند.

روحیه انفاق مایه نجات ملت از گرفتاری‎ها

سردار سلامی در این همایش با بیان اینکه کاروان این جهیزیه‌ها، نشان از کار خیر فراگیر ملت دارد، اظهار کرد: آنچه امروز اتفاق افتاده، تجلی و چکیده همه آموزه‌هایی است که در سنت‌های حسنه نبوی و در رسالت محمد مصطفی (ص) وجود داشت. تا جایی که ملت ما حتی برای گذشت و انفاق خود نیز اجری طلب نمی‌کند که سنت پیامبر (ص) است و با این حال، بازهم ذات اقدس پروردگار، خود چندین برابر بیشتر اجر این کار‌های خیر را به مردم می‌رساند.

وی افزود: همین روحیه ازخودگذشتگی، ایثار و انفاق است که ملت ما را نجات در هر گرفتاری نجات می‌دهد. اینکه فداکاری می‌کنند و از عزیزترین دارایی خود هم می‌گذرند و این اصل را اگر یک زمان در دوران دفاع مقدس با بذل جان نشان دادند، امروز با اهدای مال دنبال می‌کنند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن ناامید از تحریم و تهدید، اکنون کرامت ملت را هدف گرفته است، خاطرنشان کرد: تصور آن‌ها از ابتدا این بود که ایران اسلامی را در محاصره و تحریم قرار دهند تا به دلیل فلج معیشتی، ملت تسلیم شود، اما این هم یکی دیگر از خطا‌های محاسباتی آن‌ها بود. سختی‌ها وجود دارند، کسی هم منکر این نیست، اما نکته مهم دوران ما این است که اگر هم سختی‌ها برای ما ایجاد شده‌اند، سختی و رنج دشمنان ما بسیار بیشتر است و همین سرچشمه امید به پروردگار، ما را از ورطه ناامیدی نجات خواهد داد.

وی ادامه داد: جنگ ما از دوران برخورد شمشیر‌ها عبور کرده است و دشمنان به قطعیت رسیده‌اند که از زمین، هوا، دریا و حتی فضا امکان نفوذ و سلطه بر این کشور را ندارند. در این شرایط، پایه‌های فرهنگی و باور ایمانی ملت را نشانه رفته‌اند، زیرا جمهوری اسلامی در سابقه ۴۵ ساله خود همه مشکلاتش را به همت مردمش حل‌وفصل کرده و از دفاع مقدس گرفته تا کرونا، خطر هرگونه تهدید را به اراده ملتش برطرف کرده است.

توزیع ۲۷ هزار سری جهیزیه در استان

سردار سرتیپ سید ضیاءالدین حزنی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی هم در این همایش از توزیع بیش از ۲۷ هزار سری جهیزیه توسط رده‌های مختلف سپاه در استان خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: از شمار ۲۰ هزار و ۳۱۳ سری جهیزیه‌ای که امروز فرآیند توزیع آن آغاز می‌شود، ۱۲ هزار سری توسط سپاه و ۸۰۰۰ سری توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تهیه شده و البته به همت قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه، ۷۰ سری جهیزیه هم فقط با کمک خیران به سربازان تازه مزدوج مرزبان اهدا خواهد شد تا در امتداد مرزبانان دریایی بوشهر و هرمزگان، اکنون مرزبانان خراسان رضوی هم از این فرصت بهره‌مند شوند و پس از این هم در استان‌های مرزی دیگر اجرایی شود.

وی تأکید کرد: مسئله محرومیت‌زدایی و کار به نفع مردم موضوعی نیست که انحصار به امسال و سال گذشته داشته باشد و یا محدود به حوزه‌هایی نظیر جهیزیه باشد. این یک روال ثابت است که در ۴۵ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی همواره در دستور کار بوده و در یک نمونه می‌توان به اقدام جهادی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در همین تابستان گذشته اشاره کرد که در استان‌های خوزستان، هرمزگان و بوشهر، برای همه خانواده‌هایی که کولر گازی نداشتند، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کولر گازی خریداری و نصب شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->